יום רביעי, 15 ביוני 2016

פתח דבר


חודש לפני יציאתי המתוכננת פירסמתי בכל אתר אפשרי את הפניה הכחולה הבאה:
מחפש שותף/פים ל"שיגעון"
הלוך
כמו בקיץ שעבר, גם השנה אני לוקח את ההארלי שלי לאירופה למסע רכוב של 3 שבועות. היעד: NordKapp, הנקודה הצפונית ביותר באירופה אליה ניתן להגיע עם רכב.
שם את האופנוע על אוניה בחיפה (רוזנפלד ספנות) ביום חמישי וטס לאתונה, פוגש אותו בנמל לאווריון ביוון ביום ראשון ומשם מתחיל הסיפור. רכיבה מערבה לפאטרס, מעבורת לוונציה, רכיבה צפונה דרך איטליה, אוסטריה, גרמניה, מעבורת לשוודיה, רכיבה צפונה דרך שוודיה, פינלנד ונורווגיה בואכה NordKapp.
חזור
רכיבה חזרה דרומה תוך שילוב 4 אתרים מומלצי תיור בנורווגיה (Atlanterhavsvegen, Geiranger – Trollstigen, Gamle Strynefjellsvegen, Valdresflye) בואכה אוסלו, מעבורת לקופנהאגן, קפיצה קלה למאלמו שוודיה דרך הגשר המפורסם, מעבורת לגרמניה והלאה דרומה דרך גרמניה, אוסטריה ואיטליה עד אנקונה. מעבורת לפאטרס יוון ורכיבה אחרונה מזרחה לנמל לאווריון.
סה"כ סיבוב של 11,500 ק"מ, מתוכם 3,000 ק"מ במעבורות והכל במשך 22 יום. 8,500 ק"מ רכיבה יבשתית במשך 21 יום כלומר 400 ק"מ בממוצע ליום.
תאריך סופי עדיין אין אבל הכוונה היא להתחיל ביולי, ולסיים ביולי או באוגוסט כאשר בכל מקרה טעינת האופנוע בחיפה מתבצעת ביום חמישי ופריקתו ביוון ביום ראשון. בחזרה, טעינת האופנוע ביוון ביום שני ופריקתו בחיפה ביום חמישי.
סיפור לא פשוט בכלל, גם לא זול במיוחד, אבל מובטחת חוויה של פעם בחיים.

מכירים את "אף אחד לא קם"? נותרו עוד שבועיים עד להפלגה ולא נראה לי שמישהו יקום. כיוון שבשנה שעברה חוויתי חוויה דומה (ארוכה קצת יותר) בגפי, אני ממש לא מבוהל ולא נרתע. יש גם כמה יתרונות לעשות את זה לבד.
בינתיים אני עסוק בהכנות. סגירה עם רוזנפלד, ביטוח צד ג' (גרין קארד), כרטיסי טיסה ליוון וחזרה, טיפול בהארלי (שמן, מצבר), תרגום רשיון האופנוע לאנגלית, משקף קסדה חדש, הכנסת נתונים ל-GPS, כיסוי חדש לאופנוע, ליטושים סופיים של המסלול וכו'.
אם בכל זאת יתעורר מישהו בדקה ה-90 וירצה להצטרף, אשמח.

9 תגובות:

  1. שיהיה בהצלחה! לא הבנתי את החשבון - 21 ימי רכיבה וסה"כ 22 ימים, כלומר רק יום אחד במעבורות?
    רק דעתי - 400 ק"מ ליום במשך 21 יום זה הרבה מאד. זה כמעט רכיבה רצופה כל יום וכל היום.
    ושוב - בהצלחה

    השבמחק
  2. היי יעקב. אני אמור לשוט בארבע מעבורות משמעותיות בנוסף לעוד כמה מקומיות לפרקי זמן קצרים. הראשונה היא מעבורת מיוון לונציה בה אני שוהה לילה+יום+לילה וזה אכן היום היחידי ללא רכיבה. השניה מגרמניה לשבדיה במשך לילה. השלישית מאוסלו לקונפהגן כולל לילה והרביעית שוב משבדיה לגרמניה ביום, משולבת עם רכיבה.
    מפנה אותך לבלוג שלי מהקיץ שעבר http://24europeanunioncountries.blogspot.co.il. אז רכבתי 460 ק"מ בממוצע ליום והיה ממש בסדר. מאוד יתכן שעקב אילוצי מזג אויר או סתם רצון להשתהות תיירותית - אאריך בשבוע נוסף.

    השבמחק
    תשובות
    1. אשמח לקרוא בעיון את הבלוג שלך (לא הכרתי). ממבט חטוף הוא נראה מעניין מאד.

      מחק
  3. מה עלות משוערת למסע הזה?

    השבמחק
  4. השטת האופנוע הלוך וחזור - 800 יורו. ביטוח צד שלישי לחודש - 195 יורו. מיסי נמל שונים - 500 ש"ח. כרטיס טיסה ליוון וחזרה - 500 דולר. מעבורות גדולות - 600 יורו (בתוך זה שלושה לילות במקום מלון). 20 לילות מלון (לפי 120 דולר ממוצע ללילה) - 2,400 דולר. דלק לאופנוע (8,500 ק"מ, 20 ק"מ לליטר, 1.7 יורו לליטר) - 725 יורו. כלכלה - 600 יורו.סה"כ כ - 21,000 ש"ח (אם לא טעיתי במכפלות ובסכומים). חלק מזה מבוסס כמובן על הערכות בלבד אולם על סמך נסיוני מהקיץ שעבר אני כנראה לא מפספס בהרבה. אפשר להגיד - 1,000 ש"ח ליום כולל הכל. לא שווה?

    השבמחק
  5. נשמע מעניין. אפשר להפגש לתיאום צפיות
    אבנר שניידר 0537611529

    השבמחק
  6. היי אבנר. בינתיים סגרתי כבר תאריכים. שולח את האופנוע ב-30.6, טס ליוון ב-2.7, מתחיל לרכוב ב-3.7, חוזר ב-25.7 או שבוע לאחר מכן (תלוי בהתפתחויות). אם מתאים לך, אשמח שניפגש. נתן 0523504444.

    השבמחק
  7. נתן,

    קודם כל - שאפו ענק!

    שנית, באיזה GPS אתה משתמש?
    אני מתכונן לתחרות IBA בספטמבר ואוסף רעיונות.
    אני משתמש ב-Sygic ורוצה לדעת אם יש משהוא טוב יותר שאפשר להתקין בתור גיבוי.

    תודה,
    אמנון

    השבמחק
    תשובות
    1. zumo 660 של GARMIN. הגיע עם סט מלא של מפות אירופה שמתעדכנות מידיי פעם.

      מחק