יום שבת, 9 ביולי 2016

תקרית דיפלומטית

גשר Hogakustenborn. מזג האוויר קייצי עדיין
הלילה ישנתי במלון שהוא חלק מקומפלקס עם תחנת דלק, חנות רווחה ומסעדה. כשאני יוצא מהמלון בבוקר אני תמיד מרים ראש לשמיים בנסיון לאמוד את אופיו של מזג האוויר. השמים היו כחולים כחולים, ללא עקבות של ענן, מאופק לאופק. היה נדמה לי שקצת קריר ובחרתי ללבוש את מעיל הרכיבה החורפי שבטנה פנימית פריקה מחוברת אליו. הנעתי, הסעתי את האופנוע לתחנת הדלק ובעודי מתדלק חשתי שהמעיל לא מתאים לתנאים והחלטתי להחליפו במעיל הקיץ. לידי עמדה מכונית וולוו ונהגה השוודי, בעל חזות שבדית אופיינית, תדלק אף הוא. משראה השוודי שאני מחליף מעילים, ניגש אלי ובשוודית אמר משהו. עניתי לו באנגלית שאני לא מבין שוודית והוא עבר לאנגלית רצוצה ואמר: "אתה עושה נכון, היום לא ירד גשם ויהיה חם". "תודה" אמרתי ואז שאל: "להיכן?" ל-NordKapp עניתי. "ומאיפוא אתה?" הוסיף ושאל. הזמנתי אותו לגשת אל מאחורי האופנוע והפניתי אותו ללוחית הרישוי שמדבקת דגל ישראל כחולה מודבקת עליו. לאחר שבהה במדבקה מספר שניות אמר: "אה, מפלסטין?" חשבתי לתומי שהוא סתם מתבלבל ותיקנתי אותו: "לא מפלסטין, מישראל". פניו הרצינו לפתע והוא חזר ואמר ביתר תוקף: "לא ישראל, אין ישראל, יש רק פלסטין". הבנתי מיד עם מי יש לי עסק, החלפתי שפה, ובפלסטינית רהוטה שלחתי לעברו מספר קללות עסיסיות. כשהייתי כבר על האופנוע המותנע, מוכן להמלט, החלפתי שוב שפה, ובאנגלית של רחוב שלחתי אותו ואת שרת החוץ שלו למקום שכולו טוב. בכלל, אם זה היה תלוי בי, הייתי מכניס את מרגוט ולסטרם ואת חנין זועבי לכלוב אחד, נועל, וזורק את המפתח לים המלח. לא מצליח להבין איך אומה שהוציאה מתוכה את להקת ABBA ויש לה את זלאטן איברהימוביץ' (טוב, הוא לא ממש שבדי) יכולה להצמיח שרת חוץ כזו.
שבדי קטן משחק במזרקה. מזג האוויר קייצי עדיין
כל היום הרכיבה צפונה הייתה על הכביש E4. כביש ראשי זה מקשר את דרום שבדיה עם צפונה וסופו בגבול עם פינלנד, בקצהו הצפוני של הים הבלטי. מה שיפה בכביש הזה שכל הזמן הוא משנה את פניו, כנראה בהתאם לצרכי התחבורה והעומס בכל מקום ומקום. לעיתים הוא אוטוסטרדה 4 נתיבים, לעיתים 3 נתיבים שמתחלפים מידי פעם, 2 צפונה אחד דרומה ולהיפך (פטנט שבדי כנראה שמאפשר שחרור עומסי תנועה עקב רכבים איטיים) ופעם כביש דו מסלולי רגיל לכל דבר. כשהוא פוגש בדרכו עיר או עיירה, הוא עובר בתוכה ולא עוקף אותה ובכך הוא הופך לרחוב הראשי של אותו ישוב. נחמד, מוסיף עניין ומגוון את הרכיבה.
בבוקר התחלתי במזג אויר קיצי לחלוטין וסיימתי ברכיבה של שעה וחצי בגשם. אין לו מושג לשבדי אוהב פלסטין בענייני מזג אויר.
הגשם השוטף הגביל את הראות ונאלצתי להמתין בצד, ללא מחסה, עד יעבור זעם
חברים מגיבים לבלוג ושואלים אותי לאן אני ממהר. למה אני שורף קילוטרים ולא יורד לדרכים צדדיות, לכפרים, לראות ולחוות את אורח החיים המקומי האמיתי. אז ככה: בראש סדר העדפותיי עומדת חווית הרכיבה עצמה. אני אוהב לרכוב, הרבה שעות, רצוף. עדיף במקומות חדשים, לא מוכרים. רצוי להוסיף גם יעד שצריך להגיע אליו, לכבוש אותו, בבחינת תרוץ לאהבת הרכיבה. לא ממש מעניינים אותי אתרי תיור ובילוי, מוזיאונים, אתרים הסטוריים וכיוצא באלה. אמנון, למה אני צריך להסביר, תסביר אתה!

היום רכבתי בנחת 487 ק"מ. מחר יום חדש.
מלון כפרי - תחנה סופית להיום

יום שבת 9.7

11 תגובות:

  1. לפני כמה שנים אמנון רומנו הסביר לי את הקונספט של איירון באט ובסוף אמר
    "זהירות זה ממכר"
    אז נתן, אין ספק... התמכרת ��

    משה ג'י

    השבמחק
  2. ממשיכה לעקוב ונהנית.

    השבמחק
  3. נהינית מהקריאה, כמו בשנה שעברה.
    מהסיפורים, ההסברים שיתוף החוויות.
    איתך מרחוק, בדרך. תמשיך להינות, כמו שמתאים לך, זה בסופו של דבר, המסע שלך.
    אנחנו נקבל קצת כל יום, ונמשיך מצידנו את השיגרה.....
    שיגרה זה רע?.....

    השבמחק
    תשובות
    1. הי.יופי של יעד.מקווה שמזג אויר טוב יקבלך(לי זה קרה פעמים).עכשיו נחתנו בסידני לשבועים.תהנה

      מחק
  4. ממשיך לעקוב ונהנה מהסיפורים וגם מהתשובה 👍

    השבמחק
  5. ממשיך לעקוב ונהנה מהסיפורים וגם מהתשובה 👍

    השבמחק
  6. נתן נהנה מהתאורים שלך , אל תייצר תקרית דיפלומטית תמשיך להתקדם בהתאם לתכנית שלך

    השבמחק
  7. ישנם שבדים רבים שמורעלים ע"י שרת החוץ שלהם ועיתונות עוינת.המפגש שלך היה כנראה עם I.Q
    נמוך במיוחד. אני מאמינה שהעם השבדי אינו אנטישמי מטבעו וההוכחה לכך היא עזרתו ליהודים בשואה.
    מה שקורה עכשיו זו הסתה של ארגונים פרו פלסטינים ששוטפים להם את המוח כולל עיתונות עוינת ובמקרה זה
    שרת חוץ עוינת, כך שבמפגש בין אנשים עם I.Q סביר, רצוי כן להכנס לשיחה על כוס קפה ולהסביר להם את האמת
    על הקונפליקט הישראלי פלסטיני.

    השבמחק
  8. אסתי: נתן, זוכר שדברנו על העיר מאלמו?
    לשם לא הייתי מתקרבת בפרט שדגל ישראל טבוע לך באחוריים.

    השבמחק
  9. הי, היזהר בדבריך, בחבל ארץ זה לא אוהבים ישראלים.

    השבמחק
  10. שלום נתן הארלי, מזמן לא שמעתי ודוקא היום תקרית דיפלומטית. נו טוב, זו כנראה לא תהיה האחרונה. ולעניין הרכיבה, אני מאד מבינה שדי, מספיק להתערוב בכל מיני אוכלוסיות וצריך לעשות מה שהכי כיף. וכל אחד עם הכיף שלו, אם יש לו כזה. אז תמשיך להנות רכוב שכמוך.

    השבמחק