יום שני, 18 ביולי 2016

Oresudsbron Bridge – בין קופנהאגן ומאלמו

Oresudsbron
אתמול רכבתי מהמלון לאוסלו כדי לעלות על המעבורת שלקחה אותי במשך כל הלילה לקופנהאגן.
היום רכבתי מהנמל בקופנהאגן עד לנמל בטרלבורג (העיר הדרומית ביותר בשבדיה), ממנה אני אמור לעלות על מעבורת שתביא אותי לרוסטוק, גרמניה, ומשם מרחק קצר למלון.
שעמום, אין אירועים, ובכל זאת למען רצף התעוד אני יושב עכשיו בבית קפה בטרלבורג וכותב פוסט זה.
ובכל זאת נקודת אור אחת. הגשר שבכותרת. זהו גשר משולב לתנועת רכבות בשתי מסילות (בקומה התחתונה) ומכוניות בכביש 4 מסלולי (בקומה העליונה) מעל מצר ארסונד. הגשר יצר לראשונה מעבר יבשתי בין דנמרק לשוודיה והוא משלב אלמנטים של גשר קורה וגשר מעוגן בכבלים והוא כאמור מחבר את שתי הערים, קופנהאגן בירת דנמרק והעיר מאלמו שבשבדיה. אורכו כ – 8 ק"מ והוא נחנך בשנת 2000.
ההתוועדות הראשונה שלי לגשר זה היתה לפני כמה חודשים כשחזיתי ב – YesVOD בסדרה מצויינת הנושאת את השם "הגשר" (bron). בסדרה מתנהל שיתוף פעולה בין משטרת שבדיה ומשטרת דנמרק לפתרון אירועי פשע הנוגעים לשתי המדינות. ביחוד ראוי לציין את משחקה ודמותה יוצאת הדופן של הבלשית השבדית. מומלץ למי שלא צפה.
כשראיתי שהגשר מצוי בסמוך למסלול רכיבתי, כופפתי מעט את המסלול והחלטתי לעבור עליו לאורכו, מדנמרק לשבדיה.
אתמול רכבתי 395 ק"מ ועוד 511 ק"מ על המעבורת.
היום ייסתכם ב – 80 ק"מ רכיבה ו – 159 ק"מ במעבורת.
המעבורת מאוסלו לקופנהאגן
סלפי על סיפון המעבורת




יום ראשון, 17.7
יום שני, 18.7









5 תגובות:

  1. תשובות
    1. תודה חנה. שורף קילומטרים "ככה סתם" כדי להביא את האופנוע לנמל ביוון.

      מחק
  2. הגעת לסוף המסלול, כל הכבוד על הביצוע וההנאה שבה. ד.א ראיתי את הסדרה הגשר בvod והגשר אכן מרשים ! זהו עוד מסע הגיע לסיומו. אז מה עכשיו?

    השבמחק
  3. חכי, אני צריך עוד להגיע ליוון ולשלוח את האופנוע באוניה ארצה. לכשאסיים, אוריד את המים. אגב, השם המקורי של הסדרה הוא "ברון" (בית שואית וחולם מלא), די קרוב לשם נעורייך.

    השבמחק
  4. קרוב אך לא מאוית כשמי. להגיע ליוון - קטן עליך! בכל מקרה נסיעה טובה עד הסוף המיוחל. ואז מתחילים לתכנן את הטיול הבא! מסירה את הכובע בפניך- כבוד

    השבמחק