יום שני, 11 ביולי 2016

NordKapp – מתנה ליום הולדתי

פינים חביבים, חברים לרכיבה
הבוקר התעוררתי בפינלנד לקול שאונו של הנהר האדיר הזורם מטרים ספורים מהקוטג' בו לנתי. את הרגשת החמיצות הקלה שהרגשתי לאור זכיתה של פורטוגל ביורו, ביטל מזג האוויר הבהיר שקיבל את פני. ממשיך לרכוב צפונה כאשר היעד הוא מלון הנמצא 130 ק"מ מדרום ל – NordKapp. כשתיכננתי, אמרתי לעצמי שכדאי להקדיש לנקודה הצפונית יום שלם, לרכוב 130 ק"מ מהמלון הלוך, לשהות בנקודה הצפונית ככל שידרש ולחזור 130 ק"מ דרומה לאותו מלון. תכנון לא מי יודע מה כפי שאסביר בהמשך.
מזג אויר מושלם
כאמור יצאתי בבוקר מהמלון במזג אוויר נפלא והפלגתי לי בהנאה רבה צפונה, כשאני שומר על מהירות שיוט נינוחה. מה בוער? לאחר שעה רכיבה הבחנתי מרחוק לפני בקבוצה של שלושה רוכבים. המרחק ביננו הלך ונסגר, ובעודי שוקל לעקוף אותם שיניתי את דעתי והחלטתי להצטרף אליהם ברכיבה. האותיות הקטנות FIN על גבי לוחית הרישוי הסגירה את מוצאם. כך רכבתי כרביעי יחד איתם כמעט שעה. כשנעצרו לאתנחתא, עצרתי גם אני, הצגתי את עצמי וביקשתי את רשותם להמשך רכיבה משותפת. הרשות ניתנה והתפתחה כמובן שיחת הכרות ערנית ומאוד ידידותית. גם הם בדרכם ל – NordKapp ובדעתם להגיע לשם בסביבות חצות. זו השעה, הסבירו לי, שכדאי להגיע לשם. אם העננים לא יפריעו, ניתן יהיה לצפות בניסיונה הכושל של השמש לשקוע. מיד הבנתי שהתכנון שלי לקוי בבורות מסויימת, ובעודי ממשיך ורוכב עם הפינים החביבים, התחלתי לרקום בראשי שינוי בתוכנית. אני אגיע הרי למלון בסביבות שעה שתיים. ומה אז? אמתין עד למחרת באור יום מלא (אין כאן לילה בתקופה זו) כדי לרכוב לנקודה הצפונית? וגם אז אגיע שלא בזמן המתאים! חרטא ברטא. עדיף להגיע למלון, לנוח כמה שעות ועוד הערב להגיע ליעד הנכסף. גם מרוויח יום וגם מעניק לעצמי מתנת יום הולדת נאותה. היום יום הולדתי (עב שנים) והיום אכבוש את NordKapp.
היה נעים לרכוב קבוצתי. המוביל הכתיב את הקצב והקפיד הקפדה יתרה שלא לעבור בשום מקרה את המהירות המקסימלית. 100 זה מאה, 80 זה שמונים, 50 זה חמישים. פתאום אני מוצא את עצמי לא מודאג, לא צריך לנווט, לא צריך לחפש בשבע עיניים מהמורות בכביש שמתגלות על ידי הרוכבים לפני, וגם התייחסות הסביבה אל קבוצה שונה במעט מאשר אל רוכב יחיד. כשהגעתי לתדלק נדהמתי לגלות שכנגד 13.57 ליטר עמדו 288 ק"מ. 21 ק"מ לליטר. מדהים! מזמן לא חוויתי רכיבה כל כך חסכונית. הידד לפינים הסימפטים.

ואכן, הגעתי למלון קצת לפני השעה שתיים בצהרים. בקבלה בקשתי שיבדקו עבורי מה מזג האויר ביעד, היום וגם מחר. אמרו שהיום שטוף שמש, כמעט ללא עננים ומחר החל משש בבוקר מעונן, גשום וסופות רעמים. יותר מזה לא הייתי צריך. השינוי בתוכנית הפך לעובדה. שילמתי רק עבור הלילה, ביטלתי את הלילה השני ועוד הערב אני יוצא ל – NordKapp. אגיע לשם היום, 11.07.2016. יום הולדת שמח.
היום 399 ק"מ לפי שעה. צפויים עוד 260 לנקודה הצפונית וחזרה.



עלים מנצנצים (במציאות זה מרשים הרבה יותר)



דיפון המצוק ברשת למניעת הדרדרות סלעים

זה המלון ממנו אצא הערב ל - NordKapp ואחזור אליו הלילה


12 תגובות:

  1. איזה כיף! ביום חמישי מצטרף לחגיגה

    השבמחק
  2. מזל טוב!
    שיהיה יום הולדת נהדר!
    מתנה נפלאה אתה מעניק לעצמך

    השבמחק
  3. מזל טוב ליום ההולדת . תהנה ותחזור בשלום. נהנה כתמיד לקרוא את בלוג המסעות שלך ..

    השבמחק
  4. נתן מזל טוב , מאחל לך בריאות ושמחת חיים ותמשיך לעשות מה שאתה אוהב .

    השבמחק
  5. מזל טוב ליום ההולדת, תהנה ב Nordkapp חוויה שווה

    השבמחק
  6. אם אני לא טועה האתר נסגר בשעה 0100 בלילה, כדאי לבדוק באתר הרשמי שלהם

    השבמחק
  7. כל הערכה והערצה לביצוע התוכנית והגעה לשיא ביום הולדתך. ברכות ואיחולים מלוא הטנא. מ ז ל ט ו ב !!!!!

    השבמחק
  8. יום הולדת שמח בריאות אושר ורכיבה מהנה 🍺🍺

    השבמחק
  9. יום הולדת שמח בריאות אושר ורכיבה מהנה 🍺🍺

    השבמחק
  10. מזל טוב,והרבה שנות דהירה מוטי

    השבמחק
  11. יום הולדת שמח, המשך רכיבה מהנה!🌹

    השבמחק